۱۱:۲۱

۱۴۰۴/۰۶/۲۷

جریمه نقدی و حبس برای ۴ متهم اصلی و ۶۲۱ نفر از رانندگان فعال شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در هرمزگان 

جریمه نقدی و حبس برای ۴ متهم اصلی و ۶۲۱ نفر از رانندگان فعال شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در هرمزگان 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ۴ نفر از اعضای اصلی شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت که همگی از اتباع غیرمجاز هستند، به تحمل حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.
کد خبر : ۲۴۸۹

به گزارش هاب‌صنعت؛ مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با صدور حکم نهایی توسط دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان، ۴ نفر از اعضای اصلی شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت که همگی از اتباع غیرمجاز هستند، به تحمل حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموع مدت محکومیت حبس این افراد، ۱۱ سال است افزود: این پرونده نسبت به برخی دیگر از متهمین همچنان مفتوح است و با تکمیل تحقیقات و اتمام جلسات رسیدگی، به‌زودی درباره این افراد نیز رأی دادگاه صادر خواهد شد.

قهرمانی ادامه داد: قاچاقچیان در پوشش مغازه‌های تعویض روغنی و مرکز معاینه فنی در حاشیه‌شهر بندرعباس، پس از خرید و انباشت سوخت خودرو‌های سنگین، سوخت‌های خریداری شده را جهت انتقال به دریا به شهرستان میناب منتقل می‌کردند به طوری که بیش از ۵ هزار مورد تخلیه سوخت از سوی کامیون‌های متعلق به آنها در ۱۳ روز صورت گرفته که تصاویر آن توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده است.

وی اظهار کرد: با تصمیم دادگاه و پس از اقرار و احراز جرایم صورت گرفته، ۶۲۱ نفر از رانندگانی که با حمل سوخت و حضور در محل دپو، اقدام به فروش سوخت یارانه‌ای کرده بودند، به جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم شده‌اند.

قهرمانی با بیان اینکه هر ۴ محکوم اصلی این پرونده هم اکنون در زندان به سر می‌برند افزود: از تمام رانندگان عضو شبکه مذکور نیز با صدور قرار تأمین، وثیقه نقدی متناسب اخذ شده است که در صورت استنکاف از پرداخت جریمه، مبلغ مذکور بر اساس میزان محکومیت از وثایق تودیعی آنها کسر خواهد شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha